zaterdag 8 december 2012

Gedempt kloppen


Bij het thuiskomen struikelde ik bijna over een dronken tong. Het bleek glad ijs te zijn waar ik al eerder voor gewaarschuwd werd. Er lag een vrouw in mijn bed. En een kat op mijn buik. Achteraf bekeken was het best een goede nacht. De echo’s in mijn dromen hadden een andere kleur.

Na de slaap heb ik dorre bladeren weggeknipt. Je keek over mijn schouder met vier ogen mee. Ik dacht aan de bom in mijn bloed, de vingers die boven mijn hoofd zweven en hoe het te vertellen. Slaan of sussen? Niet veel mensen zien het. Ze zeggen: ‘Nog een reden om er een feest van te maken.’ Of in lotushouding geloven ze in liefde die alles herprogrammeert.

Ik zweef ergens tussenin. Af en toe huil ik. In een kamer met te weinig plek voor boeken. Met muziek die beter gerangschikt is dan wat ik erbij voel. Met een hart dat niet beter weet te kruipen dan tussen deze rammelende ribben. Onder de tafel verstopt klinkt het kloppen wat gedempter. Ik hoor het toch. 

Geen opmerkingen:

Populaire berichten