vrijdag 22 juni 2012

Een kampvuur, stortregen en slaapzakken die je aan elkaar kan ritsen

Drie weken geleden doken mijn muze en ik op in twee Belgische kranten. En nu trek ik voor het eerst in mijn leven naar de provincie Drenthe, alvast aangekondigd in een artikel in het Dagblad van het Noorden. In het artikel vertelde organisatrice Maija van Midsummer Festifarm over de filosofie van het festival in Drenthe. De foto zorgde voor enige oproer toen de krant het - ondanks mijn en zijn uitdrukkelijke vraag - toch niet nodig vond om de wensen van de fotograaf te respecteren. Gelukkig volgde er een rectificatie en krijgt Kasper Vogelzang nu wel waar hij met zijn integere foto's recht op heeft.

Ik vermoed dat minder dan 1% van mijn lezerspubliek in de provincie Drenthe woont en amper 2% bereid zou zijn om morgen om 16u.15 naar mijn voordracht te komen luisteren. Zonde, want het lijkt me er heerlijk. Kampvuren, kunstinstallaties, mooie muziek, eerlijk eten, een bos... Ik pak naast een stapel gedichten & Kluger Hansen alvast twee slaapzakken in die je aan elkaar kan ritsen. Straks naast de 'pillamp' ook de muze en bijhorende gitaar niet vergeten en dit weekend wordt heerlijk. Zelfs als het regent.

Vergis u trouwens niet: in alle meligheid maak ik me ontzettend druk over dingen. Over een paar weken is deze waanzinnige werkmarathon voorbij. Verwacht u aan meer woorden. En noteer alvast 16 juli - 'Marie en muze' - in uw agenda. Op de Gentse feesten. Wie weet wordt u dan ook gekortwiekt.  Waarover later meer.

Geen opmerkingen:

Populaire berichten