woensdag 18 april 2012

Uitslag poll 16: "Dagen zonder vlees"

Het wordt tijd om de bezinningsperiode af te sluiten, voor ik naar China vertrek om me bij mijn vader en zus te vervoegen en de stamelende lente haar nieuwe geluid laat klinken. In de laatste poll vroeg ik wie meedoet aan de actie ‘Dagen zonder vlees’. Een actie die in Vlaanderen best succesvol is en waar tijdens de vastenperiode voor Pasen vleeseters uitgedaagd worden om veertig dagen lang zo min mogelijk vlees en vis te eten. Ik deed met eigen recepten mee en at minstens vijf keer per week vegetarisch. Het viel mee en ik viel verder af. En jullie?

Vierentwintig mensen brachten een stem uit. Acht daarvan zijn vegetarisch. De tweede plaats gaat naar de zeven mensen die het een ‘stomme geitenwollensok-actie’ vonden. Van een contrast gesproken. Zijn de GeenStijlers weer ongemerkt binnengevallen? Twee mensen aten veertig dagen geen vlees en zes mensen pasten de spelregels aan en deden zo goed mogelijk mee. Éen verloren zieltje kwam uit de lucht vallen.

Oh ja, ik treed morgen op in het Amsterdamse Pakhuis Wilhelmina. Op Pageturner, een verrassende en fijne avond met verschillende korte (muziek)optredens. Welkom!

1 opmerking:

els zei

Nee, ik ben geen GeenStijler, en toch stemde ik op de "geitenwollensokken-aktie".
De keuzemogelijkheid "ik bepaal zelf wel wanneer ik vlees eet" stond er niet bij.
Mijn voornaamste reden was dat die actie mij veel te veel deed denken aan de opgelegde vastenperiode van de Katholieke Kerk vroeger. (Het viel er ook mee samen). Nu we eindelijk het juk van het katholicisme hebben afgeworpen en niet meer naar pastoors e.d. luisteren, wil ik me geen nieuwe dogma's laten opleggen door om het even wie ! Wat niet betekent dat ik niet nadenk over verantwoorde vleesconsumptie ; maar dat is een andere discussie.

Populaire berichten