maandag 9 april 2012

Kattebelletje aan de Vrijheid I

Ja, Vrijheid, u leest het goed. Deel I. Dit wordt zonder enige twijfel vervolgd. En de twijfel die ik nu koester is wel erg lichtvoetig en veelkleurig van aard. Mijn ogen doen pijn van het licht. Ik weet niet goed waarom ik straal en wie ik aan wil raken. Wat moet ik met deze mozaïek? Ontrafelen of in elkaar puzzelen?

U overvalt me. Als een zwaar boek dat naast ontzettend veel wijsheden ook verraderlijke grappen bevat. Ik mag niet te hartstochtelijk lachen om alles wat u op mijn pad strooit, want de loodzware kern van uw komst draag ik elke seconde in mij mee. Maar ik doe mijn best om te luisteren. Belazer me alsjeblieft niet in ruil. Ik zal uw geheimen zo goed mogelijk koesteren en met liefde beschrijven. Tot zover.

Geen opmerkingen:

Populaire berichten