woensdag 29 juni 2011

Literanita


Weer heel erg last-minute: Morgen is het voor de negende keer "Literanita" in de Nieuwe Anita in Amsterdam, een fijn café in West. Naast mijzelf "lezen Ronald Snijders, P.F. Thomése, Rob Waumans en Maartje Wortel humorvol voor. Verwacht geen stand-up comedy maar we zwerven ergens tussen besmuikte glimlach, absurdistische onthutsing en droge ironie. Er mag gelachen worden, maar verbijstering is ook goed." Spanned en ietwat stresserend. Desalniettemin alsnog welkom.

En zei ik al dat ik op 23 juli op de Gentse Feesten optreed met de heren Harold K en Leendert? En beloofde ik al eerder wat vaker te gaan schrijven? Wel, ik beloof het weer, licht monkelend en met neergeslagen blik uiteraard.

1 opmerking:

Russel Hekster zei

Last-minute of niet: Het staat er, Marie. En every minute, even the last, is a chance to make a difference, over and over again.... . En gelukkig: dat doe jij!
En wat mooi, wat fijn dat je jouw hart laat stromen, met humor, zeker want humor is het kind van de waarheid. Maar ook met constructieve kritiek, gelukkig. Je staat op in je stoel, zittend, en schrijft het, spreekt het, fluistert het van je af. En wij....wij luisteren. Dankbaar.
Er is een stem. Marie.
En dus hoor ik graag meer. Zeker na mijn gesprek vanochtend met jouw lief. Wat een pracht mens is hij. En we zijn het eens. Er komt een vervolg. En wij gaan delen. Heerlijk. Wijn gaat stromen, eten gaat voeden, onder sterren en zon. Met woorden van mijn gedichten, proza en de jouwe, gedachten en visionen. En dan doen we waar de mens voor gemaakt is. Maar helaas heel vaak vergeet te doen: met licht in het hart en de ogen, diepgaand onzin samen uitkramen, lachen, en weten dat het echt goed is bij elkaar. Wat een hele leuke ontmoeting, op het gras tussen de frisbee's en zwarte hondjes. Tot gauw. Shine on. Love and Light, Russ

Populaire berichten