zondag 10 januari 2010

Uitslag poll 7: de meest poëtische taal.

Amai, dames en heren, wat een spannende strijd. Heel nipt hebben de zoete talen gewonnen, op de voet gevolgd door Nederlands, Duits en de stilte. 46 stemmen werden uitgebracht. Een enkeling biechtte me op vals te hebben gespeeld door twee keer te stemmen (op de winnaar nota bene). Maar streng zijn we hier niet. Het overzicht:

Italiaans. Of Frans misschien. 14 stemmen (30 procent)
Nederlands. Mijn taal. 13 stemmen (28 procent)
Duits: dé onderschatte taal bij uitstek. 10 stemmen (21 procent)
Stilte. Een flauw antwoord, maar ik meen het wel. 9 stemmen (19 procent)

Ik vind het een mooie uitslag, want 'Kalme chaos' van Sandro Veronesi was veruit het allermooiste boek dat ik in 2009 las. Zo'n tien vrienden hebben het ondertussen ook al gelezen. En eigenlijk zou iedereen hun voorbeeld moeten volgen.

Misschien ook een goed moment om eens te linken naar een klassieker uit de Franse poëzie? Ik herinner me nog perfect het moment waarop ik door de zware vleugelslag van dit beest van de schoolbanken geblazen werd. Zo'n veertien jaar later is er eigenlijk niet veel veranderd...

Vadertje Tijd... Wat een vreemd ding. In de nieuwe poll pols ik naar uw goede voornemens. Niet voor 2010, maar meteen voor het nieuwe decennium!

1 opmerking:

Your Daniel zei

Maar toch jammer dat Zulu geen plaats gekregen heeft in de poll! ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=sJF87m4_k88&feature=related

Populaire berichten