woensdag 12 maart 2008

Weerwoord

het mes is bij het laatste licht geslepen
naast de kerk gaat hij naar de vergeten deur
hij heeft zijn harp gespannen, zijn droom begrepen
van het meisje met weke hals en verre geur

hij zal haar niet wurgen, al spannen zijn kleren
als ze verstrooid wat noten kraakt op haar kruk
en ze met bleke blik het spreken verleren
te veel drinken op het vreemde geluk

wacht dacht zijn auto in de stille straat
de gebroken snaar wordt morgen beloofd
als het meisje van nu naar de kippen gaat
met de laatste kruimels uit zijn hoofd

hij had al eens gehoord
van Jezus enzovoort

4 opmerkingen:

Anoniem zei

niet zo bescheiden, volgens heb mij heb je nog moois om openbaar te maken ;-)

Marie zei

Publicatie op een blog, dat wel. Iets laagdrempeliger dan tijdschriften, dat durf ik niet goed. Maar als ik over tien jaar een eerste bundel kan uitgeven met een dertigtal sterke gedichten ben ik tevreden hoor. Ik heb tijd...

Anoniem zei

Het leek wel alsof je me meenam in Perfume.

Anoniem zei

bevreemdend. Ik heb het drie keer herlezen en weet nu nog niet wat ik ervan moet denken. Fascinerend dus ook wel.

Populaire berichten